dinsdag 2 september 2014

Vilten en tapas eten!

Afgelopen zondag hebben we een heel gezellig dagje gehad met drie nichtjes - nou ja nichten, ze zijn tussen de twintig en veertig - en een deel van hun grut... Vroeger, toen DH en ik nog jong en zonder DS waren, kwamen de oudste twee regelmatig logeren. Afgelopen winter hebben we al eens een middag herinneringen opgehaald en foto's gekeken en nu gingen we samen aan de slag!
We hebben gevilt: om steentjes, om zeepjes en om een weckfles. We hebben van alles uitgeprobeerd!

Je krijgt er heerlijke zachte en schone handen van...

De kinderen vonden het geweldig en viltten dapper mee! Hier zijn de eerste resultaten!

Er was ook een kleine gast meegekomen voor Fiep, Jet en Sam! Na de eerste voorzichtige kennismaking huppelde en rende deze kleine Falco de hele middag achter de andere drie aan. En een lol dat ze hadden...

Falco vond de zwarte schapenvacht die op de grond lag zo lekker, hij rolde er helemaal in en rook even later heerlijk naar een lammetje! En spelen met de bal, dat was favoriet, en tussendoor even bij mij op schoot om te knuffelen. Ik zei direct tegen DH: "Ik wil ook weer een pup!" Vrees, dat dat niet gebeuren zal ;-(

Van spelen word je moe en even later lag Falco lekker te knorren ;-)

Van vilten word je hongerig en daarom maakten we tapas, onder andere uit dit leuke en handzame boekje! Er staan meer dan 100 recepten in die in korte tijd te maken zijn. Overzichtelijk gerangschikt: groente, vlees, vis, koud en warm. Ik weet niet of het boekje nog verkrijgbaar is, ik heb het in een 'witte-boekenhal' gekocht. Het leukste vind ik dat de gerechtjes zo goed te combineren zijn en je allerlei smaken kunt combineren. Wat maakten we onder andere?

Venkelsalade met sinaasappel en olijven...

...uit het boekje met een eigen twist!

Tomaten-feta salade met sesam en munt...

...ook uit het boekje!

Salade van artisjokharten met rode paprika...

...met een totaal eigen draai, maar ook erg lekker!

En zo zaten we met zijn tienen buiten aan tafel en genoten van alle hapjes. De nichtjes hadden ook allerlei heerlijks meegebracht, zodat het een lekkere en gezellige afsluiting van een fijne middag was. We gaan op herhaling!
De komende tijd ga ik regelmatig uit een van mijn kookboeken koken en er een blog over schrijven.

3 opmerkingen:

Villa Zeezicht zei

Oh, geweldig Mienke, laat die recepten maar komen, ze zien er heerlijk uit! En wat gezellig zo'n dag samen aan het vilten! Uh.. geen pup meer? Als ik deze schat zo zie snap ik niet waarom ;)! Lieve groet!!

Annelies zei

Wat een gezelligheid en wat een heerlijke hapjes.

ria vogelzang zei

Heerlijk, he, dat vilten! Heerlijk zo'n dagje samen en dan lekker zo samen eten.En die lieve Falco... :)
Ik zie uit naar je blogjes over je kookboek-resultaten, hoor!
En heel erg bedankt voor je lieve reaktie op mijn blog. Inderdaad zit je met je zorgen over je kleinkind (EN kind... precies...)
Liefs, Ria.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...