zaterdag 5 juli 2014

Blauw-wit is de kleur...

Blauw-wit is weer helemaal de kleur! Ik heb zin in geblokte blauw-witte gordijntjes, blauw-wit servies gecombineerd met wit...

Vanmiddag twee bordjes gekocht bij 'Brocantje van Bork', een nieuw brocantewinkeltje in Westerbork. Het is gevestigd in de oude slagerij, waar ik als kind boterhamworst moest halen voor 50 cent per ons...

Het combineert goed met de bordjes en schaaltjes die ik al heb... Ik geloof dat ik mijn keuken weer blauw-wit wil, al het blauw-witte servies weer bij elkaar, samen met het witte Wedgwood...

Als ik mijn ogen dicht doe, zie ik het helemaal voor me in de kast... Als ik mijn ogen open doe, weet ik nog niet wanneer ik hiermee aan de slag ga, ik zie wel dat ik eerst nog wel op kan ruimen voordat ik alles overhoop ga trekken...

Blauw en wit komen regelmatig terug in mijn quilts, zoals hier in de 'Blauwe stad'...
Vanavond kleurt alles in elk geval oranje denk ik...

14 opmerkingen:

Ineke zei

Prachtig Mienke, ben ook gek van blauw met wit-servies. Mooie aankopen!

Liefs, Ineke

Annelies zei

Wat mooi !

Janneke zei

Ja, dat wordt een spannende avond, maar je blauwwitte serviesgoed vind ik prachtig. Hoewel ik van alle kleuren hou, blijft blauw voor serviesgoed en kleding mijn favoriete kleur.

Willy zei

Ja, bij blauw wit moet ik meteen aan jou denken. Zelf vind ik het ook mooi. Heb je die tafel vol blauw wit servies op mijn blog al gezien? Elders zag ik het B. eiersetje, die uit Zweden, 110 euro (wel met bakje ;) Fijn weekend,

KijkDaarIs zei

Mooie kannetjes en bordjes....oja en dan alles weer lekker veranderen...dat hangt hier ook in de lucht...;0))
en vanavond een spannende "oranje"avond....
Fijn weekend...

Ieke78 zei

Mooi hè dat blauw-wit...

quiltsathome zei

Ja, blauw-wit vind ik ook mooi. Grappig dat jij dan weer meer in een landelijke sfeer zit. Ik kan nog niet helemaal kiezen en heb wat spulletjes zowel met een landelijke sfeer als met een strakkere of Japanse sfeer.
Maar je zult het wel zien als je een keer langs komt.
Fijne avond, wij gaan ook nu kijken.

Anoniem zei

Heel erg mooi en gezellig dat blauw wit en die blauw-witte huizenquilt is zo prachtig. Groetjes Wilma

Villa Zeezicht zei

Wat mooi zo bij elkaar Mienke!! En ik zie mijn bijzondere bordje ook tussen jouw collectie liggen. Ik heb er maar eentje van, zal het voor je apart leggen :) Lieve groet!!

Linda zei

Heerlijk zo' n blauw/wit visioen van je keuken maar dan zul je idd. eerst aan de bak moeten. Je servies stukken zijn in ieder geval plaatjes en de gordijntjes zie ik ook zo voor mij! Succes!

It Quilters Huske zei

Prachtig blauw/wit ,Ik hou er van ..

Guusje, zei

Geweldig mooi het blauw wit. Ik ben er ook helemaal gek van.

kaneeltje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
kaneeltje zei

Mienke, even heel iets anders ! Heb ik ooit op jouw blog iets gelezen over een handwerkwinkel in Colmar ? Ga deze zomer die kant op en wil graag die winkel bezoeken. Weet iemand anders dit soms ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...