zaterdag 29 juni 2013

Geurblog...

Kom lekker met je neus voor het scherm: deze roos ruikt echt heerlijk...

De kleur van de roos verandert naarmate de bloei vordert: van diepdonker geel naar bijna zalmroze...

Ik vind de bloemen echt prachtig!

Een paar dagen geleden zaten de meeste rozen nog in de knop...

 
Soms twee aan twee, al fotograferend heb ik de neiging om me in de rozenstruiken te storten omdat ze zo heerlijk geuren, vooral nu de zon erop schijnt... Maak je geen zorgen, doe ik niet hoor ;-) 

Hier zie je de hele struik, ben ik de naam vergeten Austen? David of Thomas? Ik moet het even weer opzoeken... Van Nirala kreeg ik de tip om rozenblaadjes in olie te zetten, dat neemt de geur goed op. Ik ga het proberen!

Zie je bovenaan de uitgebloeide roze roos? Het is jammer dat rozen zoveel zorg nodig hebben. Zoals je ziet zijn de blaadjes alweer aangetast...
We genieten van allerlei rozen in de tuin. Wellicht nog een rozenlogje binnenkort!

16 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wauw!!! Wat ontzettend mooi!
Kan ze bijna ruiken.... ;)
Hier kunnen we ook zo genieten van die prachtige verschillende rozen!
Fijne zaterdag!

Anny zei

Een prachtige roos! Hier komen de rozen ook in bloei. David Austen is een Engels bedrijf dat in rozen handelt... bedoel je die? In ieder geval bloeien mijn New Dawn rozen eindelijk ook... 6 weken later dan normaal!

marcella zei

mijn voortuin heeft ze ook, geurende rozen. Al bijna 25 jaar staan ze op dezelfde plek uitbundig te bloeien en heerlijk te geuren. Een rijk bezit, zo'n rozentuintje. Mooie kleuren hebben die van jullie, prachtig!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ik heb ruimte in mijn vaas, dusse........
groetjes
Wietske

Guusje, zei

Hmmmm ik ruik het hier. Heerlijk en wat zijn ze mooi mijn lievelingsbloemen.

Janny de Roo zei

Deze ruik je al op afstand inderdaad.....! Ach we wonen ook niet zover uit elkaar toch...
Grote struiken kan ik helaas ook nergens meer kwijt, maar ik denk er wel aan om eind dit jaar een mooie klimroos aan te schaffen....Geniet ervan Mienke, het duurt vaak zo kort dat ze bloeien !

lheurebleue zei

inderdaad zeg, wat ruikt die lekker!

Anoniem zei

http://www.davidaustinroses.com/english/showrose.asp?showr=426
Als het allemaal lukt, staat hier de beschrijving van jouw prachtige roos.
Die blaadjes in de olie lijkt mij een uitstekend idee!
Geniet,
Auckje van der Leij

Elizabetta zei

Heb me onlangs kunnen uitleven bij de kwekerij van landgoed "Twickel" . 15 Engelse rozen gekocht, variërend van wit naar roze en soms zalmkleurige "touch" .....
Geweldig. Om heel hebberig van te worden. Er volgen volgend jaar wel meer.... Maar deze zijn ook geweldig mooi Mienke!

kaneeltje zei

Mooi die kleurverandering ! Jammer dat de geur hier aan de andere kant van het land niet te ruiken is! Als kind zijnde deed ik rozenblaadjes in water, dan de blaadjes kneuzen en een paar dagen laten staan in een afgesloten potje. Geurde in mijn beleving heerlijk !

Willy zei

Hè jammer geen geur op mijn pc, maar de gele/zalmroze kleuren is dubbel genieten. Fijne zondag,

Annelies zei

Wat mooi !!

Marijke zei

Zou ze liever in het echt ruiken.... mijn scherm stinkt, hihi en zie ik nu.... niet schoon ook hihi, waar jouw prachtig gevulde rozen al niet toe kunnen leiden! hihi!
Fijne zonnige dag, ruik jij maar voor mij vandaag in de prachtige rozen hihi!
Lieve groetjes van Marijke

AnitaS zei

De rozen zijn prachtig.

Anoniem zei

Heerlijk ruikt deze roos!!!
Het is een David Austin en voor de naam moet ik naar buiten.
De mijne bloeit nog niet,maar is ook niet zo groot als die van jou.
Ja,graag,nog meer rozen aub!!!
Heb vanochtend nog een stel naaktslakken uit de Iceberghroos gehaald-de ondeugden.Ze hebben zelfs een hortensia opgegeten!
goede zondag en geniet van je rozen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Absolutely beautiful roses, I love this colour, Ann - Australia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...