maandag 29 april 2013

Nantes - Di Ford...

In Nantes was niet alleen de tentoonstelling van de Dear Jane's, maar was ook Di Ford aanwezig met haar quilts èn haar nieuwe boek. Bij binnenkomst besloten we eerst in de 'quiltkamers' te gaan kijken, waar Di Ford te vinden zou zijn. Hier zie je het middenstuk van 'Miss Porter's Quilt', waarvan ik de kleurencombinatie blauw/bruin prachtig vind.

Kijk eens naar de prachtige stoffencombinatie...

En hier nog een groter gedeelte van de quilt. Onder de quilt stond een bankje en daar zaten twee dames op en die wilde ik niet op de foto, vandaar het ontbreken van het onderste deel ;-) Wat een mooie quilt is dit!

Geïnspireerd door de Jane Austen quilt uit Engeland, ontwierp Di Ford deze 'Jane Austeen Quilt'...

Prachtige stoffen gebruikt ze... Herken je deze? Die heb ik hier (klik) ook gebruikt! De details van deze quilt zijn ook zo mooi, zoals de stroken en de sterrenblokjes op de hoeken...

Je voelt je toch minstens een prinses in zo'n bed onder zulke prachtige quilts? De quilt op het bed is de 'Rotherfields Greys Quilt'.

In de rand heeft ze een prachtige hexagon verwerkt...

Een hoekje in de 'kamer' van Di Ford, de lamp mocht van mij wel 'uit'! De hexagonnenquilt nog iets beter bekijken?

Deze 'Road 66' is zo bijzonder door de wybertjes tussen de hexagonnen, wat een prachtig effect geeft!

Natuurlijk ontbrak 'Phebe' niet. In quiltland is ze wereldberoemd, en het is een schitterende quilt...

... ik heb nu een echte 'Phebe' boodschappentas!

Nog niet de helft van de quilts die er hingen, heb ik gefotografeerd. Het was overweldigend mooi! Mijn eerste aankoop op de beurs was dan ook het boek van Di Ford met alle patronen en achtergrondinformatie. Ze heeft het gesigneerd met een vriendelijk woordje voor mij erin... wat ik heel leuk vond!

18 opmerkingen:

Jeanny zei

Wat een prachtige kleuren zijn hier gebruikt!!! Een genot om naar te kijken!
Lieve groet

Anoniem zei

Wat is het toch mooi al die quilts!
Ben ook weg van Di Ford en haar boek staat al op mijn verjaardagsverlanglijstje...
Heb je nu ook gedroomd over alle quilts die je hebt gezien???
Oh,als ik toch eens het schip met geld hier door de Vaart zie komen.....
Geniet lekker na!
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Prachtig Mienke. Wat zullen jullie genoten hebben. Alsof jij de stofjes voor die eerste quilt heb uitgezocht.
Groetjes,

Anoniem zei

Oh, wat vind ik dit prachtig!!! Ben meteen helemaal fliefd op die Jane Austen quilt, wat een beauty!! Weet jij toevallig of dit patroon alleen in het boek staat, of ook los te koop is? Jippie, wil meteen beginnen ;)! Lieve groetjes!!

AnitaS zei

Wat zul je genoten hebben. Mooie foto's van prachtige quilts. Ik zit hier mee te genieten.

Ria, zei

Dit is inderdaad iets om bij te zwijmelen. Prachtig die verstilde kleuren.
Dat zijn een paar heerlijke dagen geweest :)

Lida zei

Wat een geweldig mooi quilts laat je zien en dan het boek kopen met handtekening is altijd heel bijzonder! Ik heb onlangs een borduurboek gekocht met handtekening en hoop dat het snel in de bus valt! Genieten, groetjes
Lida

Janneke zei

Jij hebt een superleuk weekje gehad!
Die eerste bruin/blauwe quilt vond ik al prachtig maar toen zag ik de Jane Austen quilt, gewoon wonderschoon!
Gr., Janneke

nelly zei

*P*R*A*C*H*T*I*G*!!!!!! Fijn dat we mee mogen genieten!! Kan niet wachten je verhalen te oren en alle foto's te zien!!

Hoe is het met de oranjebitter? Al proef geproeft?

Marijke zei

Hoop het boek ook te kunnen kopen!
Prachtige foto's heb je gemaakt!!!
groetjes van Marijke

marcella zei

In september zag ik al een klein aantal van deze Di Ford quilts in Ste Marie, ik vond ze toen al adembenemend mooi. Nu hing er nog veel meer moois en stuk voor stuk juweeltjes. Het boek moest mee, uiteraard ;)

katrien zei

Wat een mooie quilts.
Hoop haar boek te kunnen kopen in Veldhoven waar ze ook zal zijn.

Auckje zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Als je ze 'vergroot' bekijkt, is het net alsof je er bij bent. Zo scherp en zo mooi van kleur. Ik heb de quilts van Di Ford nog niet eerder zo mooi gezien! Veel dank hiervoor. Auckje van der Leij

ria vogelzang zei

Prachtige foto's van heel mooie quilts! Haar boek ga ik zeker aanschaffen!
Wat een talent is Di Ford toch!
Heerlijk nagenieten nog.
Groetjes!

kaneeltje zei

Wat een mooie quilts ! De Jane Austeen is schitterend. Ze doet me denken aan het nieuwe Huis van de stad in Gouda, ook zo' n wyberpatroon. Wat zullen jullie genoten hebben, zeg !

Guusje, zei

Wat een mooie quilts en foto's bedankt zo kan ik ook even meegenieten.

Anny zei

Leuk, om zo mee te genieten. Ik kocht het boek ook. Maar het moet heel mooi zijn om de quilts in het echt te zien. Stiekeun heb ik een oogje op Phebe... alles in het nette hoor! En.... nog gefeliciteerd. Nooit meer vrij op je verjaardag. Oei dat valt tegen.

Martine zei

Prachtige quilts. Ik hoop dat ze ook in Veldhoven hangen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...