zaterdag 15 september 2012

Paars dagje...

Eindelijk een rustige dag na een zeer drukke week! Hoogste tijd om vanavond de huisjesquilt weer eens op te pakken. Hoewel ik niet zo van paars houd, ben ik sinds de start van de huisjesquilt helemaal om! Dit zijn de lapjes die ik gebruikt heb...

Vanuit de keuken heb ik zicht op de blauwe paarse druiven die rijpen onder de veranda. De hele zomer hebben pa & ma merel vanaf hun nest zicht op de beginnende druiven gehad en dat zijn ze nog niet vergeten!

Aan de muur hangen drie ingevlochten strengen met rode paarse uien. De diep paars-rode kleur is prachtig! 

Deze honing is niet paars van kleur, maar wel afkomstig van een paars struikje: heide!
DH gaat dadelijk de honing in potjes doen, het hele huis ruikt dan zo lekker!

En het ruikt al lekker in huis: op het vuur staat een pan met rode paarse bieten om in te maken, daar gaan straks die mooie uien doorheen...
Op het programma staat ook nog een lekkere appeltaart! Zou er nu ook een paarse regering komen? Vast vandaag niet meer ;-))

11 opmerkingen:

Anny zei

Nee, op een paarse regering moeten we nog even wachten vrees ik. Maar verder heb je het mooi bij elkaar gezocht. Jammer dat er geen paarse appels zijn...

GRANNY'S HOUSE zei

Het is omdat je niet naast de deur woont, anders......... ;-))

Groetjes
Ines

Jeanny zei

De stofjes kleurtjes zijn prachtig paars, zo ook de druiven en uien. Mooi.
Fijne zondag

Janneke zei

Echt een paarse dag van allemaal leuke en lekkere dingen. Wat heb je dat toch weer origineel gevonden! En die paarse regering zal er ook wel komen.
Fijn weekend verder.

Anoniem zei

Slikkerdeslik, wat een lekker blog, bietjes, uien, honing en druiven. Daar kunnen even geen lapjes tegen op. Groet en een prettige zondag.

Phebe and Jane zei

Wat een lekker paars blogje. Mooie foto's heb je gemaakt.
Groetjes,
Marian

Guusje, zei

Wat een mooi paars logje, mooie lapjes. En appeltaart die kwam hier gisteren ook uit de oven zo lekker.

Janny zei

Nou, je snapt dat jouw logje mij in mijn paarse hart raakt:-)
Mijn Paarse Pimpernellen kunnen zich vast niet voorstellen dat iemand niet van paars houdt, ha, ha!
Gelukkig heb je er toch een mooi paars logje van gemaakt. Enne... een pruimentaart (paars) is ook heerlijk, hoor!
Janny

Lida zei

Ik vind jouw paars heel mooi! Vooral de paarse lapjes en dat terwijl ik helemaal geen paars mens ben! Geniet van de heerlijke honing en de appeltaart, wat zal het lekker ruiken! Groetjes
Lida

Monica zei

Prachtig hoor die kleuren paars

Anoniem zei

Paars ,óók in de rode varianten, is heel mooi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...