dinsdag 21 augustus 2012

Uit de tuin...

Deze zomer hebben we een overvloedige tomatenoogst. Heerlijk in soep, op brood of in een salade...

DH heeft de rode uitjes opgebonden en opgehangen. Het formaat is ideaal...

Tijdens de afgelopen hete dagen was een tomatensalade een uitkomst! Snel klaar, verfrissend, vochtaanvullend, vol vitamines en zo kan ik nog wel even doorgaan. We aten er lekker stokbrood bij.
Snijd tomaten en een rood uitje in dunne plakjes en ringen. Maak er met citroenolijfolie, zwarte peper, basilicum en grof zeezout een eenvoudige salade van...


19 opmerkingen:

bep zei

Nienke, heerlijk toch,het lekkerste is toch echt zo de tomaat van de plant af te eten, die smaak is zo heerlijk. Gezellige dag nog, Bep

KijkDaarIs zei

Wat ziet dat er mooi en lekker uit...onze tomaten moeten nog even...
fijne dag

marcella zei

mmmm, heerlijk! uit de tuin lijkt alles lekkerder en zo veel 'zoeter'.

Jeanny zei

Wat een mooi opgemaakte salade. Ik zou dit in mini moeten proberen met onze mini tomaatjes ;))
Fijne dag.

Marijke zei

Zo'n eigen kweek zijn altijd de lekkerste en het bord opgemaakt met tomaten... zo uitnodigend je zou er zo een stukje van snoepen!
Mooi de opgebonden uien! Jammer genoeg is onze tuin te klein voor een moestuintje!
groetjes marijke

GRANNY'S HOUSE zei

Yummie, dat ziet er lekker uit.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Bofferd, dat jullie zoveel tomatenoogst hebben! Hier alleen aangetaste, de phytoftera (of hoe schrijf je dat?) heeft toegeslagen :(! Jammie recept!!

Anoniem zei

Heerlijk en het is ook zo'n fraai gezicht!

AnitaS zei

Er gaat toch niets boven tomaten uit eigen tuin.

Anoniem zei

Mijn tomaatjes zijn nog niet zover.
Nou ja 'mijn'....eigenlijk van zoon/schonedochter,die hebben hier een groentetuintje opgezet.Mag ik voor zorgen-en van eten.
Maar dan zonder uien-verdraag ik niet helaas.Ziet er zo lekker uit!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelies zei

Ziet er heerlijk uit !!

Lida zei

Ziet er echt verrukkelijk uit! En zo lekker uit eigen tuin! Hier zijn helaas de druiven door de hitte verdroogd, dus onze "oogst" is naar de knoppen! Ja dat krijg je als je de hort op gaat!
Geniet van dit lekkers, groetjes
Lida

Janny de Roo zei

Hier op het platteland kunnen we gelukkig genieten van eigen producten van het land of tuin.....Hier liggen ze ook in alle maten te kleuren en te wachten op consumptie.....!

josé zei

Heerlijk het water loopt mij in de mond. Ik hou er zo van.

Janny zei

Hmm, lekker hoor. Leuk, tomaten uit eigen tuin. Ik heb deze zomer ook verschillende groenten en kruiden gepoot en ik heb er ook zo'n plezier van.
En het is zo veel lekkerder!
Janny

Janneke zei

Heerlijk zoveel tomaten! Wij genieten ook van een grote hoeveelheid, maar dan kleine cherrytomaatjes.En wat zijn die rode uien leuk opgebonden, wij hebben de uien ook, maar zo mooi opbinden.....

Anoniem zei

blghh griezeligste log ooit ;)))
hil

Balsemien zei

@Hiklly, lust je geen tomaten dan of ui of eh...?

Kiekplaotiesenzo zei

Niks lekkerder dan tomaten uit eigen tuin!! begrijp die laatste reactie dan ook niet ???? groetjes.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...