vrijdag 29 juni 2012

Appelmatjes...

Vandaag heb ik de appeltjes weer eens tevoorschijn gehaald. Ik had nog twee stapeltjes van 30 geknipte appeltjes liggen, waarvan er al één voorzien was van kartonnetjes...

Vanavond heb ik daar een 'matje' van genaaid van 5 rijen van elk 6 appeltjes. In totaal heb ik nu vijf matjes klaar en drie aan elkaar gezet. Zo worden de kleuren een beetje evenwichtig over de straks grote lap verspreid! Het aan elkaar naaien van de appeltjes gaat best snel. Hier (klik) kun je zien hoe dat op een gemakkelijke manier gaat...

Het volgende stapeltje appeltjes ligt al klaar voor een nieuw matje... Misschien ga ik er dit weekeinde mee verder, al hoop ik eigenlijk dat ik er niet aan toe kom omdat het mooi weer is...

Dit zijn de 30 verschillende lapjes die ik gebruik voor de appeltjes. Voor de verandering eens geen blauw en het voelt nog steeds goed, nog geen last van heimwee ;-)

15 opmerkingen:

Ann's ~ 'a photo a day for 100 days' zei

LOVE your fabrics, they are so beautiful! What a lovely quilt this is going to be.

Lida zei

Vind dit zo'n handige manier van werken, vandaar dat ik er ook aan wil beginnen, ziet zo mooi uit weer! Groetjes
Lida

Annelies zei

Wat wordt dit mooi !

Made by Meet zei

Prachtige stofjes! En wat handig om het zó te doen, goeie tutorial! Krijg er gelijk zin om het ook eens uit te proberen....... maar er ligt nog zoveel....... fijne dag, groetjes Meta

GRANNY'S HOUSE zei

Zo af en toe moet je vreemd gaan, ik vind dat als blauwmens ook moeilijk.

Groetjes
Ines

Willy zei

Hej Mienke, mooie appeltjes. Het rood past ook goed bij ze, in het echt zijn er toch ook geen blauwe appels.
Fijn weekend, lieve groet

Else zei

Schitterend! Prik je wel zachtjes in de appeltjes (lol) fijne dag knuffel Else

Joke zei

O, jij schiet lekker op zeg!

Mijn appeltjes liggen nog steeds in de kast op me te wachten.

Gelukkig zijn ze lang houdbaar!

Fijn weekend.

Anoniem zei

Zo, dat wordt mooi zeg. Ik ben een tijdje geleden ook begonnen. Maar na twee lapjes van 30 werd het ineens tuinweer. Dus ligt het even stil. Ik werk, dat gaat wonderwel heel mooi strak, gewoon uit de hand zonder kartonnetjes.

Klaske zei

Wat word dat mooi, je gebruikt ook van die mooie stofjes!Lijkt me een leuk werkje, ik heb al eens een tasje gemaakt van de appeltjes, maar dan zonder kartonnetjes.Ik wil dit ook nog eens uitproberen...Fijne dag

Vlijtige Handjes zei

Wat leuk! Ik zie stofjes die ook in mijn appeltjes zitten. Ik ga weer verder zonder kartonnetjes. Niet heel makkelijk maar het gaat goedkomen.

ria vogelzang zei

Wat een prachtige appeltjes! En prachtig, zo zonder blauw...... :)
Groetjes, Ria.

Anny zei

Mooi stofjes! En... dat is een handig idee: kleinere "blokken"die voorkomen dat dezelfde stoffen bijelkaar komen. Dat ga ik onthouden!

Guusje, zei

Dit wordt erg mooi.

kaneeltje zei

Zit nou in ieder appeltje een kartonnetje of herbruik je ze steeds ? Kan wel merken dat ik geen quiltster bent....
Je gebruikt schitterende kleuren,dat rood met zand doet me denken aan de herfst.En dat is de appeltijd !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...