zondag 27 mei 2012

Heerlijke zomerse avond...

Terwijl half Nederland vanavond de barbecue aangestoken had, zaten we buiten te genieten van een eenvoudige doch voedzame zomerse salade...

Omdat het erg warm was, had ik een grote kan met kraanwater met wat schijfjes citroen erin gemaakt. Niets is lekkerder dan dat bij grote dorst!

In de glaasjes een takje munt...

Op de bordjes een vrolijk zonnig servetje van het Zweedse Clas Ohlsen warenhuis, en dat is een mix van Gamma, HEMA en Media Markt!

Intussen is DH thuisgekomen, DS terug van zijn werk en kunnen we gaan eten... Op het bord een flinke draai kruidenpeper met knoflook erdoor en smullen maar! En toen was het stil: nou ja de merels waren eerst aan het zingen (later aan het vechten), de jonge duiven koerden zachtjes en de mussen kwetterden op hun slaapplaats... Af en toe klonk er een verbaasd geblaat uit de wei: DH heeft al een flink aantal schapen van hun jas ontdaan en de schapen herkennen elkaar eerst niet in hun blootje en blèèren wat af de eerste paar dagen!

Voor een grote schaal zomerse pastasalade heb je nodig:

1 zak spirelli of fusilli pasta 
15 gedroogde tomaatjes op olie
2 gerookte kipfilets 
2 mango's
200 gram cashewnoten
3 lenteuitjes
bieslook, peterselie
peper & zout
dressing naar keuze
stokbrood

Kook de pasta gaar in groentebouillon volgens de aanwijzingen op de verpakking en laat snel afkoelen  onder koud stromend water in een vergiet
Snijd de kipfilet in kleine blokjes
Knip de tomaatjes in dunne reepjes (snijden lukt mij niet, zelfs niet met het scherpste mesje)
Schil de mango's en snijd deze in blokjes
Snijd de lenteuitjes in ringetjes
Knip of snijd de kruiden fijn
Hak eventueel de cashews fijn, ik doe ze er zo door
Schep alles door elkaar
Maak een dressing op basis van olie en azijn (citroensap) of op basis van yoghurt, mayo of room met wat mosterd of koop een kant en klaar flesje...
Stokbroodje erbij en eten maar!

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Thank you for writing the recipe for this delicious pasta dish. I can't wait for summer again so we can enjoy a BBQ and the outdoors. Here it is cold and winter approaching. Enjoy your beautiful weather. Lovely photos.

Carolien zei

Hallo Balsemien,

Dat lijkt me een lekker recept, ga ik eens gauw proberen. Bedankt en fijne Pinksterdagen!

Groetjes, Carolien

Supergoof zei

Zit hier te grinniken om de blote schapen, met op de achtergrond het radioprogramma vroege vogels, met 't item schapen op drift.
Fijne dag vandaag!

KijkDaarIs zei

je brengt het weer leuk..met je blote schapen...zie het gelijk voor me ..(net als die bunzing..;0)..)
Hele fijne dag!!!

Lida zei

Heerlijk klinkt dat, helaas het mag niet met ons dieet, maar binnenkort hoop ik toch weer een keer wat pasta te mogen verschalken! Ziet er echt verrukkelijk uit, die waterkan ga ik dus zo ook even klaarzetten! Groetjes en fijne dag
Lida

Hilde zei

Het blote schaap zal wat blij zijn dat z'n jas weg is.
Die zomeravonden zijn een mooie afsluiter van een warme dag.
Fijne zondag!

quiltsathome zei

Het lijkt me een heerlijk recept en ik zal dat ook binnenkort eens gaan maken.
Prettige Pinksterdagen !

lheurebleue zei

in mijn koelkast staat een grote kan citroenlimonade met munt te wachten op het bezoek dat zo komt.
de pastaschotel ziet er heerlijk uit!

Het lieve leven... zei

wat vertel je het gezelllig...en die rust die je dan hebt...dat is hier niet hoor. heel veel druk gepraat van mensen in hun tuin. Jouw verhaal herken ik uit Frankrijk..dan zitten wij ook echt buiten! Lekkere salade en dat water...heerlijk!!!

Anoniem zei

Mmmm, lekker, meteen opgeslagen om later te kunnen maken.

Ineke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ineke zei

Mmmm, lekker, gelijk maar even opslaan!!!Dank je wel voor het recept.
Fijne dag

Ellen zei

Bedankt voor het heerlijke resept,smullen

Anoniem zei

Hmmm!! Wat genieten Mienke, heerlijk en lekker logje! Het recept sla ik op, dat komt vast nog wel eens van pas! Zeker met die lome dagen is er niets lekkerders, dan een pastasalade! Lieve groet!!

Janny zei

Leuk he, al die vogeltjes die aan het nestelen zijn? Ook hier zijn er op diverse plekken verschillende vogelsoorten aan het nesten bouwen. Ook hier staan grote kannen water met munt en citroen.
Wat fijn dat we allemaal weer zo kunnen genieten van het buitenleven!
Janny

Janneke zei

Er gaat niets boven een frisse salade met warm weer. Dit recept neem ik ook even over.
Gr. Janneke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...