donderdag 27 januari 2011

Gedichtendag...

Gisteren noemde ik het al: vandaag is het gedichtendag.
Via Plint (klik) kun je gedichten op kaartjes, kussens, zakdoeken, schortjes en posters kopen.
Ook zijn er mapjes met geselecteerde schrijvers en dichters. Hier een kleine uitstalling. Het zijn stuk voor stuk kunstwerkjes!

In de kast genoeg boeken om een gedicht uit te halen... Welk gedicht plaats ik vandaag?
Ik ben liefhebber van het werk van M. Vasalis (klik), daarom een gedicht van haar.
Ik denk bij dit gedicht aan mijn puberzoon die de wereld nog redelijk onbevangen tegemoet ziet met zijn eerste liefde...

Thuiskomst van de kinderen
  Als grote bloemen komen zij uit 't blauwe duister.
  Onder de frisheid van de avondlucht
  waarmee hun haren en hun wangen
  licht zijn omhangen,
  zijn zij zo warm. Gevangen
  door 't sterke klemmen van hun zachte armen,
  zie ik de volle schaduwloze liefde,
  die op de bodem van hun diep-doorzichtige ogen leeft.
  Nog onvermengd met menselijk erbarmen,
  dat later komt - en redenen en grenzen heeft.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...