zondag 29 augustus 2010

Eten, eten en ...eten!

Dit logje gaat voornamelijk over eten...
Vanochtend was ik al vroeg op pad om de tafel te dekken voor de brunch. Het was een dorpsbrunch, ongeveer een derde van de inwoners van ons dorpje, 40 personen namen hieraan deel.
Mijn aandeel aan het geheel was het maken van een fruitsalade en een mand met broodjes afbakken. Het was erg gezellig en lekker! Wat ook fijn was: het was in een grote schuur, dus zaten we niet in de regen, die met bakken naar beneden kwam!

Vanmiddag heb ik aan de Antieke Quilt van Guute gewerkt: de roze stippeltjesrand eraan gezet. Ik heb nu  een halve 'flying geese' rand gemaakt...
En toen was het ineens tijd om naar De Gulle Gans (klik)
 te gaan om te gaan eten. Dit etentje hebben DH en ik aangeboden gekregen van de ouders van de jongeren die met ons mee waren met vakantie, leuk hè?
We hebben genoten van de gezellige sfeer daar en het lekkere eten.


Toen we thuiskwamen waren DS en zijn vriendin D. samen nog aan het koken. DS had vanmiddag al crème brulée gemaakt en het suikerlaagje bovenop moest gecaramelliseerd worden.
Vorige week hadden DS en ik een speciaal brandertje gekocht en dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden...


En zie hier het eindresultaat! Het lijkt eenvoudig, maar je moet erg oppassen dat de suiker niet verbrandt...
Zo, dat was een calorierijke zondag! 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...